‘’Family time’’ door Coronavirus

J

ohn Vierhuis werkt inmiddels bijna anderhalf jaar op de binnendienst bij Comelit en is acht maanden geleden ook nog eens vader geworden van zijn lieve dochtertje Jessie-Rose. Zijn vriendin werkt vier dagen per week en zelf werkt hij vijf dagen waarvan vier dagen op kantoor en één dag thuis.

De maatregelen tegen het Coronavirus werden steeds heftiger en vanuit het RIVM werd er geadviseerd om de aankomende weken zoveel mogelijk thuis te werken. Comelit nam dit uiterst serieus en zorgde er dan ook voor dat werknemers de middelen kregen om thuis aan de slag te kunnen. Ook John en zijn vriendin werken momenteel vanuit huis en John liet weten dat dit ook zo zijn voordelen heeft.

Ik vroeg John hoe hij het ervaart om in deze bijzondere tijd thuis te werken en hij gaf aan het fijn te vinden dat hij nu zoveel met zijn kersverse gezinnetje kan zijn. Normaal gesproken mist hij van alles doordat hij vier dagen per week op kantoor is en nu kan hij tijdens zijn werk gewoon met zijn familie zijn. Bovendien kan hij exact hetzelfde werk verrichten zoals hij normaal doet. Klanten kunnen net zoals altijd met alle technische vragen bij hem terecht. Ook alle offertes kan hij via de nodige systemen verwerken. Hij heeft zelfs, net als op kantoor, een tweede scherm thuis om het werk gemakkelijker te maken.

Het thuiswerken geeft John naast veiligheid ook rust. Hij liet namelijk weten dat hij zorgen had wat betreft zijn vader, die normaal gesproken regelmatig op Jessie-Rose past omdat hij aan de ziekte COPD lijdt en daardoor zeer vatbaar is voor het Coronavirus. Het geeft John een veilig gevoel dat hijzelf minder in contact is met mensen omdat hij het virus zo niet over kan brengen op anderen en in het bijzonder op zijn vader. Ook zeggen ze dat het virus voor kinderen niet gevaarlijk is, maar hij neemt hier liever geen risico’s mee ‘Je weet nooit hoe het loopt ’aldus John.

Misschien is thuiswerken eigenlijk nog niet zo’n slecht idee, want naast dat je meer tijd met je familie kan doorbrengen kunnen ook de werkzaamheden gewoon uitgevoerd worden. Alle middelen zoals een laptop, telefoon en toegang tot de nodige systemen zijn thuis ook aanwezig en het klantencontact blijft hetzelfde. John liet weten dat hij in de toekomst zelfs vaker thuis zou willen werken omdat het zo goed bevalt. Zo zie je maar dat ieder nadeel toch weer zijn voordeel heeft. Laten we het op deze manier bekijken, want in deze tijd is ieder lichtpuntje er één om uit te lichten.

Donderdag 19 maart 2020 | door Lusil Sleeking – Sales & Marketing support